Akıllı Lens Ameliyatı

Günümüzde teknolojide yaşanan gelişmeler ile birlikte göz rahatsızlıklarının tedavisinde kullanılan pek çok yöntem ortaya çıkmıştır. Bu tedavi yöntemlerinden birisi de akıllı lens ameliyatıdır. Göz içi merceği ameliyatı olarak da bilinen yöntemin uygulanabilmesi için öncelikli olarak hastanın detaylı olarak göz muayenesi gerçekleştirilmelidir. Göz bozukluklarının tedavi edilmesi için kullanılan akıllı lens ameliyatı görme sıkıntısı yaşayan hastaların şikâyetlerinin giderilmesinde oldukça etkilidir.

Akıllı lensler, her ne kadar görme sorunu olan hastalar için çözüm olsa da, hiçbir yapay materyal gerçek olanın yerini tutamaz. Buradaki amaç ise, gözde doğuştan var olan ve işlevini yitiren merceğin yerine yapay bir mercek uygulanarak görme kalitesini olabildiğince artırmaktır.

Akıllı Lens Ameliyatı Kimlere Uygulanabilir?

Katarakt hastalığı ya da çok yüksek hipermetrop numaraları olan kişilere akıllı lens ameliyatı uygulanabilir. Fakat yalnızca yakın görme sorunu olan hastalara uygulanması doğru bulunmamaktadır. Bunun yanı sıra; sarı nokta, diyabet, ileri miyop, ileri astigmat, şaşılık ve korneal problemleri olan hastalar için de akıllı lens uygulamaları tercih edilmemektedir.

Kataraktı olan kişilerin mesleki konumu, sosyal aktivitesi, entelektüel düzeyi, okuma alışkanlıkları hasta seçiminde önem taşıyan durumlardır. Uygun hasta seçimi, uygun teknik, hekim tecrübesi ve doğru lens seçimi ile oldukça başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir.

Akıllı Lens Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Akıllı lens ameliyatı yaklaşık olarak 10 dakika süren bir işlemle gerçekleştirilir. Operasyon öncesinde hastanın gözü özel ilaç ve sıvılar ile yıkanarak dezenfekte edilir. Ardından göz damlası uygulanarak uyuşturulur. Operasyon sırasında genel anestezi yapılmaz ve sonrasında hastanın hastanede yatması gerekmez. Yine uygulama sırasında hasta acı ya da ağrı hissetmez. Ameliyatta gözün içerisindeki deformasyona uğramış olan lens çıkarılır ve yerine akıllı lens yerleştirilir.

Akıllı lens operasyonu sonrasında göz bandajlanır ve hasta taburcu edilir. Bandaj, ertesi gün gerçekleştirilen kontrolde çıkartılmaktadır. Hata aynı gün görmeye başlar ve günlük yaşantısına çok daha konforlu bir şekilde devam eder. Akıllı lens takılan hastalarda göz numarası bir daha ilerlemez. Ayrıca katarakt ameliyatı bir kez yapılır ve gözde bir daha katarak oluşumu söz konusu değildir.

Akıllı Lens (Göz İçi Lens) Operasyonu Nasıl Olur?

İki göze farklı günlerde operasyon yapılır.  İki göz arasında hastanın şartlarına göre birkaç gün veya 1 hafta ara verilir. İşlem her göz için yaklaşık 10 dakika sürer. Gözler göz damlası ile uyuşturulur. Genel anestezi (özel durumlar dışında), bayıltma veya hastanede gece yatma söz konusu değildir. Ağrısız bir operasyondur.  Gözün içindeki doğal lens çıkartılarak, yuvasına akıllı göz içi mercek takılır. Ameliyat sonrası göz bandajla kapatılır, hasta evine gider, o gece göz bantla kapalı kalır ve ertesi gün kontrol sırasında hekim tarafından bandaj açılır. Hasta aynı gün görmeye başlar ve normal yaşamına döner.

Birkaç gün içinde diğer göze de aynı işlemler uygulanır. Bir süre damla kullanımının dışında haftalık ve aylık kontroller yapılır.

Çok Odaklı Merceğin Yani Akıllı Lenslerin Önemi Nedir?

Gözlerde yakın, uzak ve orta mesafede net görüş sağlarlar ve ömürlük akıllı lens olarak bilinirler.

Akıllı lenslerin en önemli özelliği, ara mesafede sağladığı netliktir. Bilgisayar kullanım mesafesi, televizyon izleme mesafesi, mutfak tezgâhına erişim mesafesi gibi görme kalitesinin en önemli olması gereken mesafelerde de net görüş elde edilir.

Göz içine yerleştirilen göz içi merceğin kalitesi ve cinsi hastaların operasyon sonrası göz sağlıklarını ve görme kalitelerini belirler.

Katarakt ile birlikte ameliyat sonrası görme bozukluklarının ortadan kaldırılmasına yardımcı olur. Kişinin gözündeki miyop-hipermetrop-astigmat bozukluklarına ve göz yapısına özel çeşitleri vardır.

Gözde net bir görüş sağlanmaktadır.

Akıllı Lens Fiyatları 2024

2024 yılı Akıllı lens fiyatı öncesi bilmeniz gereken bazı hususlar şunlardır; uzman ekibimiz akıllı lens ameliyatında FDA onaylı göz içi mercekler kullanmaktadır. Akıllı lens ameliyatı esnasında kullanılan tüm malzemeler ABD ve Avrupa’dan ithal edilmektedir. Ayrıca ameliyat esnasında kullanılan cihazlarda yurtdışından ithal edilmektedir. Bu sebeple 2024 yılı operasyon maliyetinin %50’den fazlasını malzeme ve cihazlar almakta olup, operasyonlarımızı konforunuz ve sağlığınız için Acıbadem Fulya hastanesinde yapmaktayız.

Operasyon için az akıllı lens ameliyatı fiyatı verebilmek adına düşük maliyetli göz içi mercekler, malzemeler ve cihazlar kullanarak bu ameliyatı yapan merkezler bulunmaktadır. Malzemeler uzak doğu yada Hindistan üretimli olup düşük kalitede ve başarı oranı düşük malzemelerdir. Bizler operasyonlarımızda, ömür boyu gözünüzde taşıyacağınız lenslerin en kalitelisini kullanmaktayız. Aksi durumda oluşabilecek istenmeyen durumların daha sonrasında giderilmesi bazen mümkün olmamaktadır yada çok yüksek fiyatlar çıkmaktadır. Akıllı lens fiyatları gözünüzün durumuna göre uygulanacak olan tedaviye göre değişiklik gösterecektir. Fiyat alabilmek için öncelikle kliniğimizi ziyaret edip muayene olmanız gerekmektedir.